Käyttöehdot


1. Asiakkaat

Voidaksesi ostaa Kotokurun hunajan verkkokaupasta, sinun tulee olla vähintään 18-vuotias. Sinulla tulee olla toimitusosoite Suomessa.

2. Myyjä

Tuotteen myyjä on Kotokurun hunaja.

Kauppa tapahtuu aina asiakkaan ja myyjän välillä. Myyjä on siten vastuussa myytävistä tuotteesta Suomen lakien ja asetusten mukaisesti. Myyjä on sitoutunut tässä ilmoitettuihin käyttö- ja kauppaehtoihin ja Kotokurun hunajan henkilökunta on tarkastanut kaikki myytävät tuotteet ennen myyntiin asettamista.

3. Henkilötietojen käyttö

Antamiasi tietoja käsitellään luottamuksellisesti ja lakien ja asetusten mukaisesti.

Emme käytä tietojasi suoramarkkinointiin, ellet anna erillistä lupaa siihen.

Voimme pyytää sähköpostitse asiakaspalautteen antamista tilauksen jälkeen.

Lisätietoja löydät tietosuojakäytännöistä.

4. Tilauksen tekeminen

Tilaus tehdään verkkokaupan kautta.

Lisää tuote ostoskoriin. Toimitusmaksu lasketaan ostoskorissa tai kassalla toimitusosoitteen ja tuotteiden mukaisesti.

Siirry ostoskorin painikkeella kassalle.

Valitse kassalla mieleisesi toimitustapa ja anna toimitusta varten tarvittavat tiedot.

Valitse maksutapa.

Kun painat Lähetä tilaus-nappia, siirryt maksamaan valitsemallasi maksutavalla ja hyväksyt tilauksen. Samalla hyväksyt myös käyttö- ja sopimusehdot ja tietosuojaselosteemme.

Sitova kauppasopimus syntyy, kun verkkokauppamme lähettää sinulle tilausvahvistuksen.

Jos tuote on ostettavissa kaupasta, se löytyy saman tien varastosta. Tuotteessa voi olla myös mainintana "Tilaustuote", jolloin se valmistetaan sinulle kaupan vahvistamisen jälkeen. Toimitusaika tilaustuotteessa on 1-2 viikkoa.

5. Hinnat

Tuotteen hinta ilmoitetaan kaupassa veroineen. Verot on eritelty ostoskorissa, kassalla ja tilausvahvistuksessa.

Tilauksen kokonaishintaan lisätään mahdolliset tilauskohtaiset toimituskulut. Nämä ilmoitetaan ostoskorissa ja kassalla ennen kuin hyväksyt tilauksen. Toimitamme yli 100 € arvoiset tilaukset maksutta.

Jos kaupassamme on hintavirhe, voimme perua kaupan ja palauttaa maksut. Jos virhe havaitaan lähettämisen jälkeen, on sinulla velvollisuus palauttaa lähetys meille, mikäli et ole ehtinyt ottaa tuotteita käyttöön.

6. Toimitus

Toimitustavat: Posti, Matkahuolto, toimitus Kuopion alueella sovitusti. 

Tuotteet toimitetaan sinulle valitsemaasi toimitustapaa käyttäen, kun olet maksanut tilauksen.

Meiltä tilaus pakataan ja toimitetaan kuljetettavaksi 1-3 arkipäivän sisällä tilauksesta, jos tuotetiedoissa ei ole muuta mainittu. Huomioi, että valitulla toimitustavalla ja toimituspaikalla on vaikutusta toimitusaikaan. Jos kaikki menee putkeen, on normaali toimitusaika 3-5 arkipäivää. Tilaustuotteilla on pidempi toimitusaika, noin 1-2 viikkoa.

Kotokurun hunaja ei vastaa viivästyksistä tai muista vahingoista, jotka johtuvat ylivoimaisista esteistä (force majeure). Tällaisiä voivat olla mm. lakot, kansallinen hätätila, viranomaisten päätökset, häiriöt kuljetuksissa tai henkilökunnan sairastuminen tai vedenpaisumus, pyörremyrsky etc. luonnonmullistukset.

Myyjä ei vastaa vaurioituneista lähetyksistä. Kadonneet lähetykset pyritään ensisijaisesti jäljittämään Postin tai Matkahuollon avulla. Mikäli lähetystä ei löydy 4 viikon kuluessa katoamisilmoituksen jättämisestä, voidaan kauppa perua ja kauppasumma palautetaan sinulle kokonaisuudessaan.

7. Maksutavat

PayPal verkkokaupassa ja käteinen noudettaessa.

8. Yhteydenotto

Meihin saa yhteyden sähköpostitse ja puhelimitse. Kerro aina sähköpostissa tilaajan nimi ja tilausnumero, niin löydämme tilauksen näppärämmin.

9. Virheet ja reklamaatiot

Tarkista tilaus heti sen saavuttua mahdollisten virheiden havaitsemiseksi. Mikäli toimitus on virheellinen tai vioittunut toimituksessa, ota viipymättä yhteys myyjään.

Toivoisimme, että huomioisit jo tilausta tehdessä, että käsin valmistettujen tuotteiden ulkonäkö, koko, väri tai muoto voi vaihdella enemmän kuin teollisesti valmistettujen. Siksi tuote ei välttämättä ole juuri täsmälleen sama kuin tuotekuvassa. Tämä ei ole virhe, vaan ominaisuus.

Reklamaatiotapauksissa koetamme ensisijaisesti korjata virheen yhdessä myyjän kanssa. Jos sopimukseen ei päästä, on myyjällä oikeus purkaa kauppa ja asiakas on velvollinen palauttamaan tuotteen.

10. Palautusoikeus ja tuotteen vaihto

Noutopisteestä noutamatta jätetty lähetys ei ole hyväksyttävä palautus/peruutus tilaukselle (KSL 6 luku). Veloitamme meille palautuneista lähetyksistä toimitus- ja käsittelymaksua 16,90 - 25,90 (sis. alv.) lähetyksen koon mukaan.

Peruutusoikeus ja palautusehdot

Meille on tärkeää, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Sinulla on aikaa tutustua tuotteisiin 14 päivää laskien vastaanottopäivästä. Mikäli et syystä tai toisesta ole tyytyväinen ostokseesi, sinulla on Kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilaus viimeistään 14 päivän kuluttua tavaran tai tavaraerän vastaanottamisesta postitse tai Matkahuollon kautta, tai Kuopion alueella tuomalla tuotteen meille. Sinun ei tarvitse perustella palautusta, mutta olisi mukava tietää mikä meni pieleen, jotta voimme kehittää toimintaamme.

Toivoisimme, että huomioisit jo tilausta tehdessäsi, että käsin valmistettujen tuotteiden ulkonäkö, koko, väri tai muoto voi vaihdella enemmän kuin teollisesti valmistettujen. Siksi tuote ei välttämättä ole juuri täsmälleen sama kuin tuotekuvassa. Tämä ei ole virhe, vaan ominaisuus.

Palautusoikeus ei koske seuraavia tuotteitamme: Tuotteita, joita ei voi palauttaa terveydensuojelu- tai hygieniasyistä (esimerkiksi hunaja).

Peruuttamisilmoitus tulee tehdä selkeästi esimerkiksi yhteydenottolomakkeellamme, sähköpostiimme info@kotokurunhunaja.com , puhelimella 050 3598080 ja palautettavan tavaran mukana toimittamallasi kirjallisella ilmoituksella.

Palautusohjeet

Ota yhteyttä meihin sähköpostitse tai puhelimitse 14 päivän kuluessa tilauksen saapumisesta.

Pakkaa tilaus alkuperäiseen lähetyspakkaukseen. Jos se koira mokoma ehti jo pureskella pakkauksen, niin pakkaa tuotteet huolellisesti samankokoiseen, tukevaan pakkaukseen, jotta ne saapuvat ehjinä perille.

Mahdollisissa palautuksissa tuotteen lähetyksestä ja palautuksesta aiheutuneet kulut tulevat aina tilaajan maksettaviksi.

Tiputa lähetys lähimpään noutopisteeseen (MH tai Posti). Pistä kuitti visusti talteen. Jos lähettämäsi palautus katoaa matkalla, korvaamme kadonneiden tuotteiden hinnan ainoastaan, jos sinulla on lähetyksen seurantakoodi ja kuitti, jolla voidaan osoittaa, että tuote on jätetty Postille tai Matkahuollolle kuljetettavaksi.

Palautamme rahat tilillesi heti kun saamme lähetyksen ja toteamme tuotteen kunnon.

Palautusehdot

Palautusoikeus ei koske tuotteita, jotka on valmistettu tilauksesta tai hygienia-, tai terveydensuojelullisista syitä, kuten hunaja.

Palautuksen ehtona on, että tuote on edelleen siinä kunnossa missä se on myyty. Tekstiilituotteen myyntipakkauksen saa avata ja tuotetta tutkailla ja kokeilla, mutta muunlainen käyttö on kielletty.

Palautamme kaikki saadut suoritukset, myös toimituskulut, jos perut koko tilauksen ennen sen lähettämistä.

Huomaathan, että noutopisteestä noutamatta jätetty lähetys ei ole hyväksyttävä palautus/peruutus tilaukselle. Veloitamme säilytysajan loppumisen jälkeen meille palautuneista lähetyksistä toimitus- ja käsittelymaksua 16,90 - 25,90 (sis. alv.) lähetyksen koon mukaan.

Osittainen palautus tai vaihto

Jos tilaat yhdellä tilauksella useampia tuotteita, voit vaihtaa tai palauttaa vain osan tuotteista. Huomaa kuitenkin, että tilaustyönä tehtyjä tuotteita tai hunajaa ei voi palauttaa.

Mikäli tilauksen yhteenlaskettu arvo on tilattaessa oikeuttanut ilmaisiin postikuluihin, palauttamisen posti- ja kuljetusmaksuista vastaa tilaaja

Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.

Palautamme vastaavasti tilauksesta maksamasi rahat viivytyksettä kuluttajasuojalain mukaisesti.

Palautusosoitteemme:

Kotokurun hunaja/Krista Nurmi

Siltaharjuntie 14

11. Muutokset

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja. Ehtojen muutoksista ilmoitetaan verkkokaupassa ja hyväksyt nämä muutokset käyttäessäsi verkkokauppaamme.

12. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Näihin ehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki tätä sopimusta koskevat erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan myyjän ja ostajan välisillä keskusteluilla. Olemme erittäin joustavia ja sovittelunhaluisia, mutta mikäli osapuolten välisiä erimielisyyksiä ei saada ratkaistua keskusteluissa, on sinulla oikeus viedä asia Kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Saat apua reklamaatioasioissa Kuluttajaneuvonnasta https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta

Tarvittaessa erimielisyys ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa.

.